samsung

„Samsung Electronics“ praneša 2011 m. ketvirtojo ketvirčio bei fiskalinių metų rezultatus

„Samsung Electronics“ pranešė, kad Baltijos šalyse 2011 metais kompanijos grynasis pelnas siekė 9,83 milijono litų, o pardavimai – 705,79 mln. litų. Ketvirtajame 2011 metų ketvirtyje bendros „Samsung Electronics“ konsoliduotosios pajamos siekė 47,3 trilijono Korėjos vonų (110 mlrd. Lt). Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, pajamos išaugo 13 procentų. Konsoliduotasis šio ketvirčio pelnas sudarė 5,3 trilijono vonų (12,19 mlrd. Lt) – 79 proc. daugiau nei 2010 metų ketvirtajame ketvirtyje, grynasis pelnas 2011 m. paskutinį ketvirtį sudarė 4 trilijonus vonų (9,2 mlrd. Lt).

Ketvirtojo ketvirčio rezultatai kompanijai „Samsung“ 2011-aisiais leido pasiekti visų laikų didžiausias metų pajamas – 165 trilijonus vonų (379,5 mlrd. Lt), t. y., 7 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Kompanijos grynosios pajamos pasiekė 13,73 trilijono vonų (31,58 mlrd. Lt) – 15 proc. mažiau nei 2010 m. Kompanijos veiklos pelnas sudarė 16,25 trilijono vonų (37,37 mlrd. Lt).

Lyginant 2011 m. ketvirtojo ketvirčio rezultatus, geriausiais išsiskyrė Telekomunikacijų padalinys, pasiekęs visų laikų didžiausias ketvirčio pajamas – 17,82 trilijono vonų (40,99 mlrd. Lt), t. y., 52 procentais daugiau nei tą patį 2010 m. ketvirtį. Šiuos rezultatus daugiausia lėmė žymiai išaugę „Samsung Galaxy S II“ ir „Galaxy Note“ išmaniųjų telefonų pardavimai. Padalinio ketvirčio veiklos pelnas taip pat pasiekė rekordinę, 2,64 trilijono vonų (6,07 mlrd. Lt), sumą.

„Nepaisant stiprėjančios konkurencijos ir pasaulinės ekonomikos vystymosi lėtėjimo, mūsų telekomunikacijų padalinys ir toliau fiksuoja solidžias pajamas. Tam didžiausios įtakos turi pristatomos „high-end“ klasės išmaniųjų telefonų serijos, kurių pardavimo kaina (ASP) yra didesnė nei vidutinė, – pasakė Robertas Yi, „Samsung Electronics“ vyresnysis viceprezidentas ir investavimo santykių vadovas. – Be to, augantis mūsų sisteminio padalinio pelningumas ir didėjančios pajamos iš išmaniųjų telefonų, plokščiaekranių televizorių ir kt., kompanijai taip pat padėjo žymiai pagerinti finansinius rezultatus.”

„Samsung“ planuojamos išlaidos 2012 metams

2012 m. prognozuojamos 25 trilijonų vonų (57,5 mlrd. Lt) išlaidos. Didžiąją jų dalį sudarys 15 trilijonų vonų (34,5 mlrd. Lt) investicijos puslaidininkių padalinyje. Šių metų bendras „Capex“* planas apima 6,6 trilijono vonų (15,18 mlrd. Lt), kurie bus skiriami investicijoms į plokščių ekranų (DP) rinką, apimančią LCD bei Mobiliųjų telefonų ekranų padalinius.

Praėjusias metais „Samsung“ bendros investicijos siekė 23 trilijonus vonų (52,9 mlrd. Lt), įskaitant 13 trilijono vonų (29,9 mlrd. Lt) puslaidininkių padaliniui ir 6,4 trilijono vonų (14,72 mlrd. Lt) DP segmentui. Ketvirtojo ketvirčio „Capex“ sudarė apie 5,9 trilijono vonų (13,57 mlrd. Lt).

NAND paklausa auga dėl mobiliųjų įrenginių rinkos plėtros

„Samsung“ Puslaidininkių verslo padalinys, apimantis Atmintinių ir Mikroprocesorių LSI padalinius, ketvirtajame ketvirtyje pasiekė 2,31 trilijono vonų (5,31 mlrd. Lt) konsoliduotąjį veiklos pelną. Pajamos sudarė 9,17 trilijono vonų (21,09 mlrd. Lt). Per 2011 m. Schemų padalinio veiklos pelnas sudarė 7,34 trilijono vonų (16,88 mlrd. Lt), pajamos – 36,99 trilijono vonų (85,077 mlrd. Lt).

Nepaisant nedidelės paklausos, Puslaidininkių padalinys dirbo pelningai: gerai buvo perkami didelę kainos maržą užtikrinantys produktai: serveriai ir standieji diskai (SSD). Taip pat pastebėta didelė NAND lustų, kurie naudojami mobiliuosiuose įrenginiuose (išmaniuosiuose telefonuose ir planšetiniuose kompiuteriuose), paklausa.

Prognozuojama, kad pirmąjį 2012 metų ketvirtį DRAM rinkos apimtis mažės dėl nepalankų veiksnių pasaulinėse rinkose bei standžiųjų diskų tiekimo sutrikimų. Tikimasi, kad NAND lustų rinka tebebus didelė, kadangi planuojama rinkai pristatyti naujus mobiliuosius įrenginius. Numatoma, kad pirmąjį 2012 m. ketvirtį LSI mikroprocesorių pelningumas mažės dėl rinkos sezoniškumo.

Šiais metais „Samsung“ planuoja išlaikyti konkurencingas kainas. Rinkai bus pristatyti įvairiems mobiliesiems įrenginiams bei serveriams skirti DRAM produktai, plečiamas 30 nm ir žemesnės klasės produktų pasirinkimas. NAND rinkoje kompanija sieks išlaikyti pelningumą nuosekliai plėsdama 20 nm produktų linijas. Atsižvelgiant į augančią procesorių bei vaizdo jutiklių paklausą, didės investicijos į LSI mikroprocesorius.

Daugiau parduodama brangių ekranų

Ketvirtąjį 2011 m. ketvirtį Vaizdo ekranų padalinys patyrė 0,22 trilijono vonų (0,51 mlrd. Lt) veiklos nuostolius, lyginant su 2010 metų ketvirtuoju ketvirčiu. Jo pajamos sudarė 8,55 trilijono vonų (19,66 mlrd. Lt).

2011-aisiais fiskaliniais metais Vaizdo ekranų padalinys patyrė 0,75 trilijono vonų (1,72 mlrd. Lt) veiklos nuostolius, pajamos sudarė 29,24 trilijono vonų (67,25 mlrd. Lt).

Nepaisant prognozuoto pardavimų sąstingio ir vangios Europos ekonomikos, tradiciškai sėkmingiausiu, metų pabaigos, sezonu paklausa išliko didelė. Tai padėjo televizorių rinkai pasiekti 5 proc. augimą, lyginant su praėjusiais metais. Tačiau IT plokščių paklausą neigiamai nulėmė potvynis Tailande, todėl ketvirčio rezultatai blogėjo.

Didėjo brangių produktų, pavyzdžiui, LED ir 3D televizorių, pardavimai. Paskutinįjį 2011 m. ketvirtį „Samsung“ televizorių parduota 20 proc. daugiau nei trečiąjį ketvirtį.

Žvelgiant į ateities perspektyvas, pirmąjį ketvirtį tikimasi nedidelės paklausos. 2012 m. rinka patirs sąstingį dėl prastos pasaulinės ekonomikos būklės ir perprodukcijos. 2012 m. „Samsung“ sieks išlaikyti augimo procesą pristatydama įvairios paskirties produktus: planšetinius kompiuterius, 3D ir LED televizorių plokštes.

Svarbiausias veiksnys – išmaniųjų telefonų pardavimai

Telekomunikacijų padalinys, apimantis mobiliuosius ryšius ir telekomunikacijų sistemas, pasiekė rekordinį 2,64 trilijono vonų (6,07 mlrd. Lt) ketvirčio veiklos pelną. Ketvirtojo ketvirčio pajamos siekė 17,82 trilijono vonų (40,99 mlrd. Lt), palyginus su 11,75 trilijono vonų (27,25 mlrd. Lt) suma tą patį 2010-ųjų laikotarpį. Ketvirtąjį 2011 m. ketvirtį „Samsung“ išmaniųjų telefonų parduota apie 30 proc. daugiau nei ankstesnįjį tų pačių metų ketvirtį.

Sėkminga padalinio veikla 2011 m. leido „Samsung“ pasiekti 8,27 trilijono vonų (19,02 mlrd. Lt) veiklos pelną – 90 proc. daugiau nei praėjusiais metais. 2011-ųjų fiskalinių metų bendrieji pardavimai taip pat pasiekė visų laikų rekordinį dydį – 55,53 trilijono vonų (127,72 mlrd. Lt). Ši suma sudaro beveik trečdalį visų „Samsung Electronics“ pajamų šiais metais.

„Samsung“ išmanusis telefonas „Galaxy S II“ bei „high-end“ mobiliųjų įrenginių linija, kuriai priklauso tokie įrenginiai kaip „Galaxy Note“ ir „Galaxy Nexus“, kartu su pradinio lygio modeliais leido padidinti pajamas 40 proc., lyginant su praėjusiais metais.

Kalbant apie šių metų pasaulinės rinkos perspektyvas, manoma, kad žymiai išaugs išmaniųjų telefonų bei planšetinių kompiuterių paklausa, o įprastų mobiliųjų telefonų rinka išliks stabili. Naujos rinkos ir belaidžių ryšių LTE („Long-Term Evolution“) technologijų plitimas taip pat skatins išmaniųjų telefonų rinkos augimą, kuris turėtų siekti daugiau nei 30 proc.

Planuojama, kad Telekomunikacinių sistemų padalinys dar labiau sustiprins lyderio pozicijas belaidžių tinklų rinkoje dėl Korėjoje ir Šiaurės Amerikoje diegiamų LTE paslaugų.

Didės LED televizorių paklausa

„Samsung“ Skaitmeninių priemonių ir medijų padalinys (vaizdo ekranai, skaitmeninės priemonės, IT sumanymai bei vaizdo sistemos) spalio–gruodžio mėnesiais pasiekė 16,96 trilijono vonų (39,01 mlrd. Lt) pajamas – 4 proc. daugiau nei praėjusiais metais tą patį laikotarpį. Ketvirtąjį ketvirtį 2011 metais padalinio veiklos pelnas sudarė 0,57 trilijono vonų (1,31 mlrd. Lt).

2011-aisiais bendros Skaitmeninių priemonių padalinio pajamos sudarė 58,92 trilijono vonų (135,52 mlrd. Lt), o veiklos pelnas per metus išaugo 229 proc. ir pasiekė 1,41 trilijono vonų (3,24 mlrd. Lt).

Ketvirtąjį ketvirtį LED televizorių parduota žymiai daugiau: pasiektas 40 proc. augimas, lyginant su ankstesniuoju 2011 metų ketvirčiu. Didžiausias dėmesys buvo skiriamas „Premium“ klasės modelių pardavimams.

2012 m. pirmąjį ketvirtį prognozuojama prasta sezoninė paklausa, tačiau šiais metais tikimasi bendrosios rinkos augimo, kurį skatins didelė paklausa besivystančiose rinkose. Išsivysčiusioms rinkoms „Samsung“ pateiks savo „Premium“ LED televizorių serijas, kurios 2012 m. skatins LED televizorių rinkos augimą daugiau nei 40 proc. visame pasaulyje.

Nors pasaulinės ekonomikos sąstingis sukėlė poreikį sudaryti ketvirtines sutartis, skaitmeninių priemonių rinkoje „Samsung“ pavyko pasiekti ketvirčio pajamų augimą tokiose išsivysčiusiose rinkose kaip JAV ir Europa. Žvelgiant į ateitį, tikimasi lėto augimo išsivysčiusiose rinkose, o augančiose rinkose paklausos augimas turėtų lėtėti. „Samsung“ taip pat sieks didinti pelningumą rinkai pateikdama įvairios paskirties produktus ir gerindama veiklos efektyvumą.

Published by

Vaidotas Šačkus

Sveiki, aš esu Vaidotas Šačkus. Šiuo metu dirbu Ideas Factory LT bei administruoju ITnews.lt portalą. Informacinės technologijos lydi mane tiek moksluose, tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime, todėl priežasčių kodėl atsirado ITnews.lt toli ieškoti nereikia. Daugiau apie mane rasite mano tinkalapyje vaidotas.sackus.lt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *